Een brede aanpak

Leren gaat met met pieken en dalen. Met vallen en opstaan. Het ene moment denk je iets te kennen en de volgende dag ben je het vergeten. Daarna wordt het net iets moeilijker of je ben je de stappen vergeten. 
Dat kan heel frustrerend zijn! Wellicht heeft uw kind dit wekelijks, dagelijks of zelfs bij alledaagse dingen. Daar vinden wij als ouders soms iets van, maar hoe kunnen we ons kind daarbij helpen. Verplaatsen we ons echt in het kind of geven we enkel onze mening? 

Mijn stijl

  • Een brede aanpak
  • Actief en passief leren
  • Veel geduld en empathie
  • Positieve feedback                      (veel tops naast de tips :)
  • Kijken naar wat al beter gaat   (groeigericht kijken)
  • Inzet belonen, niet enkel de resultaten  
  • Veel humor en ontspanning naast inspanning. 
  • Eigen leerstijl ontdekken is een deel van jezelf ontdekken.
  • Zonder relatie geen prestatie    (band leerling en leerkracht is essentieel voor groei)

De mogelijkheden:

Bijles      voor 8 t/m 13 jarigen

Je kind flinke stappen laten zetten. Dat kan vaak, maar helaas accepteren kinderen de hulp niet altijd van ouders. Veel kinderen zien dit los van elkaar. Je hebt als ouder een andere rol. Een rol als opvoeder, vertrouwenspersoon, adviseur, maatje, maar vooral het geven van veel liefde en waardering.

Leerkrachten mogen meer tips geven, gelukkig maar.

Ik kan uw kind ondersteunen bij de volgende onderdelen:

- Rekenen (getalbegrip, bewerkingen, meten en meetkunde)

- Begrijpend lezen (strategieën, aanpak en leesplezier)

- Spelling (tips, categorieën, stappenplan aanleren)
- Taal (alle onderdelen van taalbeschouwing)

Bijles      voor 8 t/m 12 jarigen
Rots en water, focus, ademkracht en stevig staan, lichaamstaal, emotieregulatie, weerbaarheid

Rots en water training

Als opgeleide Rots en Water trainer kan ik uw kind essentiële technieken aanleren. Ook kan ik uw kind bewust maken van gedrag en lichaamstaal. 
Ik wissel fysieke activiteiten af met belangrijke inzichten en ik stel vragen, waarbij uw kind wel moet reflecteren op zijn/haar eigen handelen. 

Mogelijkheden:

- Emotieregulatie

- Weerbaarheid verhogen (veerkracht)

- Lichaamstaal herkennen en versterken.

- Basistechnieken versterken
                        ( Stevig staan, Focus en Ademkracht)

- Vergroten van het zelfvertrouwen.

hoe leer ik?

- Waarom moet ik dit leren? Wat heb ik er aan?

- "Leren leren"

- Door een leerkuil gaan.

- Versterken van Executieve functies. 
                                          (Williwagen / auto- metafoor)

- Het lukt me nog niet!

- Fouten maken moet

- Waar heb ik wel / geen invloed op?

- Helpende gedachten & niet helpende gedachten.

executieve functies, leren leren, leerkuil,

Talenten ontdekken

Talenten 

  • Welke activiteit kost geen moeite en geeft voldoening?
  • Wanneer vliegt de tijd?
  • Welke activiteit laadt de batterij op?
  • Wanneer kun je echt je authentieke zelf zijn?

Talentgedreven werken zorgt ervoor dat je 100% authentiek kunt zijn. Je kijkt positiever naar jezelf.  Dat zorgt voor meer vertrouwen en weerbaarheid, zeker op lange termijn.  

Je bent niet overal even sterk in. Je ontdekt waar je sterke punten liggen en daar leg je de nadruk op. Dat voelt veel beter!